close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תשובות לשאלה מה זה הסכם מייסדים

מערכת שורשטז תשרי, תשעט25/09/2018

הקמת עסק הוא תהליך מורכב, בוודאי כשישנו שיתוף פעולה בין כמה וכמה אנשים, מה שאומר שישנם מייסדים שונים לעסק

תגיות:
רבים מאיתנו חולמים להקים עסקים וחלק מאיתנו גם מגשימים את החלום הזה והופכים אותו למציאות. ברוב המקרים, במיוחד כאשר מדובר על עסקים גדולים יותר, ישנו שיתוף פעולה בין כמה וכמה אנשים, מה שאומר שישנם מייסדים שונים לעסק. אם זה נשמע לכם מוכר ואם נדמה לכם שזה מה שכדאי גם לכם לעשות, אתם בוודאי רוצים לדעת מה זה הסכם מייסדים ואיך זה יכול להיות קשור גם אליכם ולעניין אתכם. מדובר למעשה על הסכם שמאגד בתוכו את הזכויות ואת החובות של כל המייסדים, כולל החלוקות השונות ביניהם. לכן חשוב כל כך לחתום על הסכם כזה, במיוחד אם אתם רואים בעסק את מקור ההכנסה העיקרי בעתיד.

איזה סעיפים נכללים בהסכם המייסדים
בבואנו לענות על השאלה מה זה הסכם מייסדים אנחנו רואים שיש צורך גם להתייחס לסעיפים השונים אשר מרכיבים את ההסכם הזה. לכן חשוב להבין שמעבר לכל אותם סעיפים קבועים שחוזרים על עצמם, ישנם גם סעיפים מיוחדים שאשר יהיה להכניס בהתאם לדרישות המייסדים השונים. קחו בחשבון שזה ממש לא משנה אם אתם שני אנשים או יותר וזה גם לא חשוב אם מדובר על סטארט אפ או על סוגי עסקים אחרים. מה שבטוח זה שבהסכם המייסדים שלכם כדאי שתהיה התייחסות לפרטים כמו:
• החלוקה של הון המניות
• המימון
• זכות ההצטרפות
• זכות הסירות הראשונה ועוד

למעשה, ככל שההסכם שעליו אתם חותמים יהיה ברור ומפורט יותר כך יכולות להיות הרבה פחות בעיות בעתיד. לכן חשוב כל כך להשקיע בעניין הזה מחשבה ולראות על מה ואיך אתם חותמים, כי אם אתם כבר עושים צעד כזה בחיים, לא כדאי לעשות הכול כדי שהתוצאה הסופית תהיה כמה שיותר דומה למה שדמיינתם ורציתם?

אל מי פונים?
כמובן שמעבר לשאלה מה זה בדיוק הסכם מייסדים ואיך חותמים עליו, צריך גם לבדוק איפה אתם רוצים לחתום ובפני מי. יש מגוון רחב של אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם בנושא, כמו עורכי דין וכדומה, מה שאומר שבהחלט שווה לבדוק את הנושא הזה לעומק. זה לא משנה אם מה שמעניין אתכם זה הסכם אי תחרות לדוגמא או שאתם רוצים לראות דוגמאות של הסכם מייסדים, כי בטוח שעדיף יהיה לבחור אנשי מקצוע מובילים וכמה שיותר מנוסים. בצורה כזאת, אפילו אם אתם בעצמכם לא תזכרו להכניס חלק מהסעיפים שחשובים לכם – איש המקצוע שבפניו אתם חותמים על החוזה כבר יעשה זאת עבורכם. כמובן שתשלמו על שירות של הכנת חוזה וחתימה עליו, וזה נכון בין אם זה קשור להקמת החברה שלכם ובין אם זה קשור לכל עניין אחר. עם זאת, לא תמיד חובה לשלם מחירים מופקעים על חתימה על חוזה כזה ולכן כדאי גם לקבל הצעות מחיר מכמה גורמים שונים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה